יום שבת, 26 בדצמבר 2009

מענה לטלפון סלולרי תוך כדי טעינה (המלצה: לא להעביר)

המכתב כפי שהתקבל אצלי:

 זאת היתה תאונה מוזרה ביותר !
אני נוהג לעשות זאת לעתים קרובות....אני חושב שלא אעשה זאת יותר !



לפני מס' ימים מישהו טען טלפון נייד.  כאשר הטלפון הנטען צלצל  -  הוא ענה, מבלי לנתק את הטעינה.




לאחר מס' שניות, החשמל זרם לתוך הנייד והאדם הצעיר נזרק ארצה בחוזקה ובחבטה עצומה.
הוריו מיהרו לחדר ומצאו אותו מחוסר הכרה, פעימות לב חלשות ואצבעות שרופות..




הוא הוחש לבית החולים הקרוב -  אך שם נקבע מותו.

טלפונים ניידים הם "המצאת המאה",



אך צריכים להיות מודעים לעובדה, שהם יכולים גם להיות מסוכנים מאד!

לעולם אל תשתמשו בטלפון הנייד כאשר הוא מחובר למטען חשמלי !!
העבירו הודעה זו לכל האנשים, אשר חייהם יקרים לכם!


הסבר: האמת שקיבלתי את המכתב משלושה אנשים שונים, כך שסביר להניח כי המכתב מתרוצץ כרגע ברשת. 

המכתב מופיע באתר לא רלוונטי (קישור למכתב), כבר שנתיים וחצי, כך שככל הנראה אנו עדים שוב לתופעה של "מיחזור" מכתבי שרשרת, משום מה דווקא המכתבים הלא נכונים נוטים למיחזור יתר, אולי כדאי פעם לחקור את התופעה הזו :).


הראשון ששלח לי את המכתב, בחור עם ראש על הכתפיים בשם דרור (כשאני חושב על זה, אם כל העולם היה כמוהו הרי לא היו מכתבי שרשרת בעולם :)), צרף למכתב תגובה ואני מצרף אותה (ברשותו) כמעט כלשונה:


שלום לכולם,

לשמחתנו ההודעה הזו אינה מבוססת ויש המכנים אותה "מתיחה" או "אגדה אורבנית".
בקצרה (מה שהצלחתי להבין מעיון חטוף באתרים הנ"ל):
  1. ההודעה מבוססת על ידיעה בודדת אודות פטירתו של אדם בהודו בשנת 2004. נסיבות מותו אינן ברורות עד הסוף (אבל כנראה שהיה טלפון סלולרי בקרבת הארוע...);
  2. התמונות אינן קשורות להודעה;
  3. מאז 2004 נצבר הרבה ניסיון בשימוש סלולרי ובשיחות עם מכשיר מחובר לחשמל (כולל בביתי) - וכלום!
    • הדעת נותנת שאם היה בסיס בדבר היו הרבה יותר איזכורים חדשותיים, חברות הסלולר היו מתריאות (להמנע מתביעה), המדינה היתה מזהירה (כנ"ל) וכד'.
    • אם לא בארץ הקודש, לפחות בעולם הנאור.
  4. שימו לב להסבר הארוע בהודעה: "לאחר מס' שניות, החשמל זרם לתוך הנייד והאדם הצעיר נזרק ארצה בחוזקה ובחבטה עצומה."
    • הטענה היא שהתיאור הנ"ל אינו אפשרי במכשירים סלולרים, עם הסוללות שלהם ואיך שהם עובדים. מישהו יכול לשפוך על זה עוד אור?
    • כמובן שכל מכשיר חשמלי פגום יכול לחשמל, בין אם מדובר במחשב, טלפון או מברשת שיניים חשמלית. הרי גם חתונה יכולה להיגמר באסון אם הרצפה של האולם פגומה...
קצת הוספות משלי: לטענת ההודעה, הצעיר הנ"ל מת, אם מדובר בתמונות של הצעיר הנ"ל, מעבר למוזרות בצילום גופה בצורה כזו, קשה לי להאמין שמישהוא משכיב גופה במיטת חולים ולא בחדר מתים (אני מאמין שהיו אמורים לנסות להציל את חייו לפני קביעת מותו), כן מוזר שידו השתנתה כל כך בין פרקי הצילום, וקצת קשה לי להבין את הסביבה של התמונה הראשונה (מצד שמאל למעלה, ספה?). מקור התמונות הינם באתר: http://eqla3.com/ אשר כתוב בשפה שאינני דובר לצערי (ערבית? או שמא שפה אחרת הכתובה דומה), כך שלא אוכל לדעת מה הם התמונות המקוריות, בכל מקרה קשה לי להאמין שהתמונות קשורות.

אני לא מבין גדול בחשמל, אך התיאור הנ"ל מתאים לספיגת מתח של מעל 100 ולט, טלפונים סלולריים פועלים על מתח של 2-5 ולט בדרך כלל, כך שגם אם מקרה זה אכן קרה, הרבה יותר סביר שהיה מעורב בזה מטען פגום או משהוא דומה, כך שהמתח יגיע ישירות מן החשמל ולא מן הטלפון.

לסיום לא נותר לי דבר להוסיף על הניתוח של חנן ודרור, ואני פשוט ממליץ: מחקו את המכתב המטופש הזה, לדעתי אין בו ממש.


2 תגובות:

  1. האתר http://eqla3.com הוא אכן בערבית - אם תריך עזרה בתרגום קטעים על מנת להבין יותר אני מוכן לעזור אם תשלחו לי קישורים מדוייקים למיקום התמונות באתר זה - לא הצלחתי למצוא אותן בכוחות עצמי וגם לא כ"כ הבנתי מה משמעות האתר (הורדות/חדשות/קהילת אינטרנט וכו')

    דרכ אגב - יישר כח שוב פעם על היוזמה לפתיחת בלוג זה, מי ייתן ויפסקו מכתבי השרשרת!

    השבמחק
  2. אני מקווה שאני ימצא קישורים מדויקים, לא קל לחפש באתר כאשר אפילו אני לא מכיר את הא' ב' שלו.

    השבמחק