יום שישי, 12 באוגוסט 2011

וירוס לטלפון נייד - (המלצה: לא להעביר)

המכתב כפי שמופץ ברשת:

טלפון נייד / מידע חשוב, נא להפיץ!

לכל בעלי טלפון נייד - חשוב מאד
אם אתה מקבל שיחה לפלאפון הסלולארי שלך ועל צג הטלפון מופיעה המילה ACE‏ אל תענה לשיחת הטלפון - נתק את השיחה מיידית ואם תענה לשיחה, מכשיר הטלפון שלך יפגע ע"י וירוס. הווירוס הזה פוגע במכשיר , כך שהוא לא יוכל להתחבר לרשת הסלולארית שלך !! המכשיר ייפגם לחלוטין - ותאלץ לרכוש מכשיר חדש . . .
האינפורמציה אושרה ע"י מוטורולה ונוקיה . יש יותר מ- 3 מיליון מכשירי טלפון שנפגעו ע"י הווירוס בארה"ב עד עתה את המידע הנ"ל ניתן לבדוק באתר
!
בבקשה העבר מסמך זה לכל מי שאתה מכיר

התמיהות העולות מהמכתב: 

קודם כל מדובר בדרך חדשה מאוד להעביר וירוסים באמצעות שיחת טלפון מאיך שאני יודע וירוס עובר בדרך כלל באמצעות תוכנות או לכל הפחות בשיתוף תכנים (דרך בלוטוס' הורדת קובץ או הודעת MMS למשל), ולא באמצעות שיחת הטלפון שהוא פחות או יותר הפרוטוקול הכי טיפש שם.

בנוסף היות ולא נזכר כי ההודעה מכוונת לסוג מכשיר מסויים, אם כן, מדובר בוירוס מתוחכם מאוד מאוד שהוא לא פחות ולא יותר חוצה את כל הפלטפורמות ומתאים לכל הטלפונים הניידים כולל הטיפשים שבהם. היות ואני מצליח ללא בדיקה ברשת להזכר בלפחות 4 פלטפורמות שונות (WM, iSO, סימביאן, אנדרואיד) לטלפונים חכמים בעוד שלטלפונים טפשים יש בוודאי לא פחות מכך, הייתי שמח ללחוץ את ידו של הגאון הזה ואולי לבקש ממנו ליצור גם כמה אפליקציות אחרות שירוצו על כל המערכות ללא הבדל.

האירוניה היא שקיבלתי את המכתב מאדם שלמיטב ידיעתי יש לו "מכשיר כשר" במכשיר זה גם החברה לא יודעת כיצד להעביר תכנים או להוסיף תכונות לאחר ההוצאה לשוק (חיבורי המכשיר למחשב נהרסים פיזית על ידי החברה), כך שהוא גם הצליח לעשות כמעט את הבלתי אפשרי. כל הכבוד!

עוד נקודה למחשבה: מאיפה השיחות האלו מבוצעות? בדרך כלל הרעיון של וירוס הוא להפיץ את עצמו דרך המכשירים הפגועים, אך כאן שהמכשיר לא יכול להתחבר לרשת, אם כן המפיץ זקוק להפעיל מערכת די גדולה (ויקרה וניתן לאיתור) על מנת להפיץ את הוירוס, מה שקצת לא נראה סביר.

חסר במכתב גם הסבר למה חברות הסלולר לא מזהירות אותנו מפני התופעה, אבל אני כמובן כבר יכול לנחש את התשובות: "הם לא רוצים להבהיל את הציבור" או "הם רוצים שיהרס לכם המכשיר ותצטרכו לקנות חדש. מעניין מתי תכנס הקונספירציה שהוירוס מופץ בכלל על ידי חברות הסלולר עצמם...

כאשר רואים באתר של חנן שההודעה מסתובבת כבר שנים ברשת, ואפילו מוחזרה בצורה שונה במקצת, ובכל זאת לא זכתה לשום הכרה רצינית מצד אמצעי התקשורת (שכחתי כמובן את הCNN, אך לדעתי אני יכול לעשות עבודה טובה הרבה יותר, שכן אני יודע לקשר גם לBBC ולעוד ארבעים אתרים של כלי תקשורת וגם לאתר של הCIA והFBI ועוד כמה גופי ביון), וכן לא שמעתי על אף אחד שזה קרה לו, אפשר לפתור את ההודעה כשטות גמורה.

יום רביעי, 10 באוגוסט 2011

הבלוג חזר לתפקד

שלום לכולם!

צר לי על שנטשתי את הבלוג בכזאת פתאומיות, הסיבה לנטישה הייתה גיוסי לצה"ל. לפני הגיוס חשבתי שאוכל להמשיך לעדכן את הבלוג, אך כשחזרתי מהטירונות לבית הייתי גמור כך שלא היה לי ראש לשום דבר, כך זה נמשך טירונות, קורס, בסיס חדש, עוד העברה וכן הלאה...

היום ברוך השם אני משרת בבסיס עם סדר יום קבוע (רציתי לבחון זאת במשך תקופה לפני שאני מתחייב להפעיל שוב את הבלוג) ועושה יומיות, כך שאוכל לעדכן את הבלוג באופן פחות או יותר סדיר.

ניתן לשלוח מכתבים לבדיקה ובעז"ה אשתדל לענות עליהם במהירות האפשרית, כמו כן בימים הקרובים אתחיל להעלות את המכתבים שנשלחו אלי בתקופה שהבלוג לא היה פעיל (לצערי בעקבות תופעת מיחזור מכתבי שרשרת) הם ככל הנראה רלוונטים גם היום, או יהיו רלוונטים עוד מעט), וכמובן אשפר את העיצוב של הבלוג כפי הערות הקוראים.

שלכם,

אליהו.